| Alger, Bakterier & Makroalger Ett forum hvor det kan dikuteres alt som har med Alger, bakterier og makroalger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
jeg sliter litt med cyano i mitt kar, er det noen som har noen tips til fjerning av pesten?
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
ved vannbytter, bruk hevert til å få ut det du kan...
ellers søk litt i forumet her, veldig mye kan spille inn.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
kjøp Kent Poly-Ox , dette er et kjempe bra produkt mot cyano...Jeg brukte en 10 dagers kur, og det fjernet all cyano...Hvis du følger doseringen så er det 100% trygt å bruke med tanke på koraller og invertebrater..Skummeren går heller ikke bananas ved dosering
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
tusen takk for tipene
her er det noen bilder av algerene |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det er jo ikke helt enkelt å diagnostisere alger/bakterier p.g.a. et bilde
(helt sikkert er bare en mikroskop) men jeg er likevel villig å satse endel penger på at dette er dinoflagellater og ikke cyano... ...og da bør du bruke dette middelet : http://www.shop-meeresaquaristik.de/...Ex-250-mL.html allt annet er bare selvpining... dette hjelper ikke mot cyanos.antakelig hjelper middelet fra Kent ikke mot dinos. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
dør ikke sniglene av dino? jeg har ikke funnet mye døde snigler i karet mit men eg kan jo ta feil. sender de til norge? det prudukte du linka til?
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Vel har du funnet NOEN døde snegler så er jo det det beste beviset...jeg tror det er er dino særlig p..a. det siste bildet ditt som viser tydelig TRÅDER av fanskapen og denne vekstformen tror ikke det finnes når det gjelder cyano.
Ja shop´en jeg linker til sender til Norge . |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
oki tusen takk då får jeg ta og kjøpe det pruduktet der og håpe på det beste. men fiskene dør ikke av å spise det de spiser på steinene hele tiden men de sei ikkje udt til å ta skade av det en at de blir feite
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
det der er dino ja, jeg fikk selv et utbrudd av det etter at jeg eksperimenterte med noen rør på 6500 kelvin...etter at jeg byttet tilbake til høyere kelvin så forsvant algene like fort som de kom...hva slags kelvin bruker du ?
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Administrator
|
Det siste bildet kan jo være litt villledende da det er oppi overavrenningen hvor det kan være mere trådalger enn i karet, fiskene kommer vel ikke til der om du har noe salaris eller liknende...
Du burde uansett luke litt der og.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|