| Alger, Bakterier & Makroalger Ett forum hvor det kan dikuteres alt som har med Alger, bakterier og makroalger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Administrator
|
hehe.. hvem blir førstemann til å feire oppblomsting av rødalger i akvariet sitt?
Likte denne kommentaren Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Kan ikke si at jeg hadde helt samme entusiasmen da jeg kom hjem fra ferie og kunne konstatere at fraværet hadde gitt rom for en oppblomstring av røde alger her også, men hvordan klarte de å komme seg fra krogshamn og opp i karet mitt?,, svina
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Likte kommentaren ja... kan ikke gjøre rare nytten for seg i noen pytter. Hadde kanskje stilt seg litt anderledes hvis det var en saltvanns alge som blomstret i "åpen" sjø hvor andre fisk etc hadde denne algen som første føde
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Vel vel ,hvilken nytte gjør klovnefisker da for seg f.eks. ? En bør ikke skjære alle alger over en kam etter min mening... slimalger kan vi greie oss uten i saltvannsakvariet , men de forteller oss ihvertfall at noe er galt (som oftest).Mikroalger tjener som for for yngel og koraller , og mange makroalger , spesiellt av de røde artene , er svært dekorative og kan også tjene som for eller skjul for det(kreps-og andre mikrodyr)Hvilken oppgave akkurat denne algen har , er desserre ikke kjent , fordi nesten ingen interesserer seg for dette temaet.Synd.Uten alger fungerer ingen saltvannsbiotop.Bare når de tar hus i koraller , begynner vi å interessere oss for dem.Eller når de er "i veien" og irriterer oss av en eller annen grunn.
Men jeg skal være enig at det var en sørgelig presentasjon av arten , en "ekte" entusiast kunn vel tatt et bilde i dets naturlige element , som hadde kanskje gitt et (bokstavelig talt) annet bilde av "saken" ... Sist endret av clown; 18th July 2008 kl 00:55. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Epoxy og andre stoffer i akvariet.... | Nessen | D.I.Y Gjør det selv | 15 | 10th June 2007 23:35 |
| dragefisk og andre fisker. | Nemina | Ny til Hobbyen | 2 | 22nd July 2005 12:29 |