| Alger, Bakterier & Makroalger Ett forum hvor det kan dikuteres alt som har med Alger, bakterier og makroalger |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hva slags lys trives denne algen best i? Mener å huske at vi har diskutert det i en gammel tråd, men kan ikke si jeg finner den igjen..
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg hadde et lite T8 planterør for ferskvann hengende over refugiumet, og jeg måtte trimme chaeto`n hver 14 dag...refugiet var vel på ca 35-40liter
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hmm...ganske gult lys altså... Har min klump (takk igjen) i et kammer med god turbulens under en diger sparepære, men i det siste har den krympet inn til en liten ping pong-ball
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
min krymper hele tiden den og, 18W lysrør. tenker prøve med noe mere lys etterhvert.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har heller ikke mer enn ei 11w sparepære. Min gror jevnt og trutt, men hadde nok fått bedre vekst hvis jeg hadde byttet pære.
Det er nok ikke lyset som er årsaken, da blir den hvit. Tror nok at det er mangel på andre ting som gjør det. Også den trenger nitrat, calsium og sporstoffer for å vokse. Uansett hvis den dør for deg så vet du hvor du skal få tak i mer. Det er bare å sende en PM det. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|