| Akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres alt om generel kaltvanns akvariestikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Halloen!
Har hat saltvannsakvariet før å tenkte på å prøve meg på ett med kaldt saltvann! Er det noe eg bør vite om det før eg begynner med et sånnt akvariet? Kan eg ha Pigghå i ett sånt akvariet? tenkte på å kjøpe et på 1000 liter å hente saltvann i fjorden sånn som eg gjorede sist eg startet det koral akvariet eg hadde før! |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Hei,
Hyggelig at flere vil prøve seg på kaldt saltvann. Jeg synes det er veldig fasinerende og kan virkelig anbefale det. Den største forskjellen fra tropisk saltvann er jo selvfølgelig temperaturen. Dette innebærer at du bør ha et kraftig kjøleanlegg for å holde temperaturen nede. Ellers bruker vi omtrent det samme utstyret som de som driver med tropisk. Vi bruker litt andre tilsetningsstoffer for å få god vekst på makroalgene. Jeg vil anbefale at du leser litt på følgende nettsider, her kan du lære mye: Akvaristen Aquawest
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Oppstart av saltvannsakvarie | Fishman | Ny til Hobbyen | 3 | 1st April 2008 20:53 |
| 54 liter saltvannsakvarie | Andreashansen | Selges | 3 | 7th October 2007 15:07 |
| Saltvannsakvarie selges snarest! | kickers | Selges | 5 | 25th July 2007 18:23 |
| Ønsker å kjøpe et saltvannsakvarie. | ramona | Ny til Hobbyen | 14 | 15th January 2006 17:56 |
| saltvannsakvarie | scorpion | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 28th June 2005 21:40 |