| Akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres alt om generel kaltvanns akvariestikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Så et flått bilde av kongen av alle fisker, St. Petersfisken til kristian. Noen som kan fortelle litt mer om hvordan denne fisken fungerer i et akvarie. ?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Burde ikke være noe i veien for å kunne ha den i akvarium, men vil anta den ikke går veldig godt sammen med mye annet. Den lever som liten av plankton, senere av yngel og småfisk. Og småfisk i denne sammenhengen vil normalt si alt annet i akvariet......
Den blir relativt stor, den vokser meget hurtig og den fanger annen fisk på en måte som ligner breiflabben. Den kan bli opp mot en meter lang og 7-8 kilo, normalt noe mindre.....men den er fullvoksen på fire år. Fanger du en levende så levèr den til akvariet i Bergen.....er redd de har bedre forutsetninger til å få den til å trives godt :P |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Hej... jeg har flere St.Petersfisk på Nordsømuseet i Hirtshals. det er mugligt at holde den men det er en sulten fyr den skal foders med levende små fisk som sild,hundestejler,små torsk og sej.den kan sagtens gå sammen med andre rolige fisk på dens egen størrelse.
Held og lykke Martin W Riis |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvor stort akvarie krever de ? Har sett flere stykker her i år. Normalt har de ligget i størrelse fra 20cm til 40cm.. Utrolig fasinerende fisk. Fikk øynene opp for de da jeg bodde i Syd England hvor vi traff på de på nesten hvert dykk.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Hej.
vi har dem i meget store akv... fisk på ca. 15-40cm har vi i akv... på 2*2*2M. vi har haft en på 80 cm i OceanarieTanken på 4,5 million litter vand, den åd 3-5 store fede sild hver dag. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
hov glemte lige... vores størrelse akv... er bestemt ikke minste mål, hvad det er kan jeg ikke svare på...
Martin Riis |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Regnet med det.. regner med at en eller to St.petersfisker kan gå i et kar fra 700l+ om de ikke er for store.
Tror jeg må ha meg en tur til Nordsømuseet snart.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Alle skal være så velkommen på nordsømuseet... jeg vil gerne give en rundvisning i anlæget...
|
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Junior Member
|
den fisken eg tok bilde av var i et kar med 11-15 grader i og ble foret først med levende småfisk og småkryp, men gikk mer og mer over til dødt..
det er en fisk som blir veeldi fort stresset og prøver å hoppe utav karet når du begynner å fingre i karet! har en kontakt på akvarie i bergen som eg prøver å melke for info skal prøve å finne ut litt mer hvis det er interesse for det! |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|