| Akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres alt om generel kaltvanns akvariestikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Har hatt en ominnredning av akvariet, tok det samtidig med en større opprensking i akvariet.
Lette i fjæra til jeg fant store, flate steiner, som jeg så har lent mot bakveggen. Mellom steinene og glasset har jeg biter av liggeunderlag eller myk pvc (klarflex). Hvor mye kan man stable slik uten fare for at glasset i bakveggen tar skade? Steinene hviler for det meste på bunnen, og støtter seg kun mot bakveggen. Steinen som stikker opp midt i bildet er den som evt. presser mest mot glasset, den står støttet mellom glasset og taket til hula, og hviler også ned på bunnen. http://saltvann.aquafreaks.no/copper...183/pos=3.html |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg borrer hull i steinen slik at jeg kan tre pvc rør (sånne elektrikern bruker når han legger ledninger sjult ) det funker.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Før jeg konverterte til saltvann så hadde jeg tanganykia og malawi ciklider
i akvariet.(900liters)Inredningen bestod av granitt som jeg hadde stablet helt opp til vannflaten langst bakveggen.Da jeg tok stenen ut så vog jeg den og til min store forskrekese så kom jeg til 600kg totalt. Dette hadde vært oppsatt i minst 10 år så jeg tror ikke du får problemer med ditt oppsett. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|