| Akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres alt om generel kaltvanns akvariestikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Har så smått startet bloggen min nå. Karet er ennå under bygging. Det kommer mer etterhvert selvfølgelig. Tenkte å la denne tråden gå med spørsmål til innleggene:
http://www.jonolavsakvarium.com/blog/
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Hei ja,
Det skal bli interressant å følge med her. Jeg tror jeg ville satset på en litt kraftigere skummer enn en Deltec APF600 til et såpass stort akvarium, selv tenker jeg å bruke en AP 850 til det karet jeg kjøpte av deg. Jeg har forstått det slik god skumming i kaldt saltvann er minst like viktig som i tropisk.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Jeg får se hvordan det går. Aner ikke hvor mye skumming som trengs egentlig. Det er argumenter både for og imot i kaldt saltvannskar. Var egentlig først tenkt å bruke en Aquamedic turboflotor 750. Men den så rett og slett bare så pinglete ut at jeg bestemte meg for å gå for noe større.
Argumentet mot skumming er at algene trenger næringen. Argumentet for er at de uønskede trådalgene stikker av med den næringen som produseres i karet uansett så det er like greit å fjerne mest mulig før det brytes ned. Og så heller tilsette næring til taren og de andre ønskede algene.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Forhandler
|
Gleder meg til å følge med i bloggen!
Veldig spennende prosjekt du har satt i gang! |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kaldt saltvann | Morild | Pratemakeren | 3 | 23rd February 2008 22:58 |
| 72l Kaldt saltvann | Sidd | Akvarie tekknisk | 12 | 14th April 2007 14:55 |
| Kar til kaldt saltvann | TJtaule | Akvarie tekknisk | 14 | 18th February 2007 12:31 |
| kaldt...varmt | Nagel | Akvariet | 4 | 1st May 2006 11:25 |
| Kaldt saltvannsakvarie | acanthias | Akvariet | 1 | 12th October 2005 13:58 |