| Akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres alt om generel kaltvanns akvariestikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Når en ser på disse bildene kan man nesten begynne å vurdere kaldt saltvann.
Se selv: http://thereeftank.com/forums/showthread.php?t=73323 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
nydelig kar. Trodde sjøhester bare levde i varmere strøk :?
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ja, verkelig flott. De har sjøhester sør i England og rundt Irland.
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
Vi har en hytte ikke langt fra Broen mellom Radøy og Lindås, der er det flere som har uttalt at det var sjøhest å finne tidligere og da spesielt i en poll på Lindås siden. Har også hørt det samme på Sotra der også spesielt i et lite område i en poll... |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hm, det viste jeg ikke. Det blir jo varmere i sjøen så slike uvanligheter blir nok vanligere etterhvert.
Flotte fisker, sjøhestene. Hadde gleden av å jobbe med de på Akvariet i Bergen for mange år siden. Hadde arbeidsuken der i barneskolen :lol: Vel 20 år siden. Tiden går
|
|
|
#6 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Nå har jeg undersøkt litt om sjøhester som nevnt over og jeg har fått bekreftet at det fra 50 tallet og opp til 70-80 tallet ble fanget sjøhester i området Lindås Fosnstrømmen vel og merke i områder med rolig vann,(min far fortalte i går at de fanget sjøhester der hver sommer da de var barn.)..
Det gjenstår litt verifisering fra Sotra men det har blitt meg fortalt av flere uavhengie personer at spesielt en poll har det blitt fanget en del sjøhest.. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kaldt saltvann | Morild | Pratemakeren | 3 | 23rd February 2008 22:58 |
| 72l Kaldt saltvann | Sidd | Akvarie tekknisk | 12 | 14th April 2007 14:55 |
| Kar til kaldt saltvann | TJtaule | Akvarie tekknisk | 14 | 18th February 2007 12:31 |
| Lys til kaldt saltvann | TJtaule | Akvarie tekknisk | 26 | 23rd March 2005 15:29 |
| Kaldt saltvann. | Frogfish | Akvariet | 0 | 16th December 2004 12:22 |