| Akvarie tekknisk Ett forum hvor det kan diskuteres alt om mekanisk, elektronisk relaterte teknikker og løsninger for kaldt saltvanns akvarie. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Noen som har noen erfaring med disse ? Forstår det slik at de fungerer på en noe ukonvensjonell måte, vannet "sprayes" gjennom et kammer der det kjøles av vifter. Naturlig nok må de opereres i et miljø med tørr luft.
Men, det utrolige er at de jo bruker ualminnelig lite strøm. Deltec oppgir at de har en kjøleeffekt på over 1:50, mens en god konvensjonell kjøler kanskje har 1:3 (1W strømforbruk = 3W kjøleeffekt) Hadde vært morsomt å høre om noen vet om de egentlig fungerer som foreskrevet, en vanlig kjøler drar jo noen kilowatt i løpet av et år.... |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Mit kalde karret er blevet varmt. Op til 27 gr C sidst på dagen.
Derfor har jeg kigget meget på Eco-kjøleren 420/4 som var billigt brugt til salg. De tekniske spesifikasjoner var rigtig gode: 1800 Watt kjøleeffekt med 88 Watt strømforbrug / alle 4 vifter i gang. Men drømmen brast da Deltec oplyste, at med det kjøleprincip (fordampningskjøler) kan man ikke opnå mere end 3 gr C i køling, og ved højere lufttemperatur endda mindre. Derfor skal jeg til at finde en Titan 250 eller 500 kjøler i stedet. Hvor stort er deres strømforbrug under kjøling og stand by?? |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Forhandler
|
At en slik kjøler ikkje klarer mer enn 3 grader i kjøleeffekt synes eg virker veldig rart og uforståelig. Har aldri prøvd denne kjøleren, men to små vifter over karet mitt senker temperaturen med 5 grader eller mer. Man klarer nok ikkje å komme ned i syv grader med vifter, då må man i så tilfelle blåse kald luft fra en kjeller e.l.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Deltec MCE 300 | MikeS | Selges | 5 | 14th December 2007 07:08 |
| Deltec MCE 300 Til Salgs | MikeS | Selges | 0 | 29th May 2007 13:03 |
| Deltec APH 525 | Mack | Kjøpes | 9 | 22nd November 2006 06:40 |
| Lyd på Kjølere | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 26th July 2005 08:29 |
| Deltec | Chriss | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 23rd May 2004 19:43 |