| Akvarie 600L eller mindre Ett dedikert forum til de som har akvarie tank opp til 600 L. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei,
Tenkte jeg skulle lage en tråd om akvariet mitt her. Informasjon: Akvarium Helglass 150 x 60 x 60 (540 liter) Sump 75 x 40 x 40 (120 liter) Sirkulasjon Aqua Medic Oceanrunner PH2500 returpumpe Tunze Nanostream 6045 4500 l/t x 2 Tunze Turbelle stream 6101 m singelkontroller 4000 - 12 000 l/t Filtrering Deltec TC 1655 ekstern skummer Kullfilter som drives av en maxijet pumpe SMR1 Nextreef Biopellets reaktor m Tunze Silence 1073.008 Belysning ATI SunPower 6x80w T5 Har nå 4 ATI blue special og 2 ATI actinic rør i den. Skal endre lyskombinasjonen til dette etterhvert: 1 ATI blue plus 2 ATI blue special 15000 k 2 ATI actinic 1 ATI purple plus Annet utstyr Grotech III NG doseringspumpe til Balling+ Tunze Osmolator nivåføler Tunze RO station 100-200 l/døgn Levende Fisk Amphiprion ocellaris x 2 (Klovnefisk) Centropyge Loriculus (Flame Angelfish) Cyrptocentrus cinctus (Yellow Watchman Goby) Macropharyngodon Negrosensis (Black Leopard Wrasse) Naso Elegans (Lipstick Tang) Odonus Niger (Blue Trigger) Pseudanthias Huchtii x 2 Pseudanthias Squamipinnis x 4 (Lyretail Anthias) Pseudocheilinus hexataenia (Sixline Wrasse) Pygoplites Diacanthus (Regal Angelfish) Zebrasoma flavescens (Gul Kirurg) Xanthichthys auromarginatus x 2 (Blue Throat Trigger) Koraller SPS: Acropora Abrolhosensis (turkis) Acropora Caroliniana (grønn/brun med grønne tupper og polypper) Acropora Desalwii (grønne polypper med lilla tupper) Acropora Elongulata (grønn) Acropora Formosa (Staghorn) (lysebrun m/blå tupper) Acropora Granulosa Acropora Hyacinthus (grønn/rosa) Acropora Hyacinthus (gul/grunn/hvit) Acropora Kimbeensis (grønn) Acropora Kimbeensis (brun med mintgrønne polypper) Acropora Millepora (rosa) Acropora Parapharaonis Acropora Solitaryensis Acropora Sp. Purple/green (lilla og grønn med lyse polypper) Acropora Sp. (lilla med blå polypper) Acropora Sp. (grønn) Acropora Sp. (lilla med grønne polypper) Acropora Sp. (turkis/blå) Acropora Sp. (grønn) Acropora Sp. Dypvanns (grønn/hvit/lilla) Acropora Turaki (lilla/blå/turkis) Acropora Tortuosa ORA (lilla) Montipora Australiensis "The Hulk" (brun base med lyse grønne polypper) Montipora Capricornis (rosa) Montipora Capricornis (grønn/gul) Montipora Capricornis (rosa-ish med lilla vekstkant) Montipora Capricornis (rød) Montipora Capricornis (lilla) Montipora Capricornis (grønn med lilla vekstkant) Montipora Capricornis (grønn med ekstrem lilla vekstkant) Montipora Confusa (grønn/brun med lilla vekstkant) Montipora Danae (rød base med røde polypper) Montipora Danae (brun-grønn base med grønne polypper og lilla vekstkant) Montipora Danae "Pokerstar" (blå base med grønne polypper) Montipora Danae "Fake Superman" (lys lilla/blå base med røde polypper) Montipora Digitata (lys grønn base med mørkegrønne polypper) Montipora Digitata German blue (blå/lilla polypper på mørk blå base) Montipora Hoffmeisteri (lys nesten lilla base med grønne polypper) Montipora Mollis "Superman" (elektrisk blå base med mørke røde polypper) Montipora Setosa (oransje/rød) Montipora Sp. (grønn base med brune polypper) Montipora Sp. (lys grønn/gul base med brune polypper) Montipora Sp. (lys base med brune polypper) Montipora Sp. (brun base med hvite polypper) Montipora Sp. (flouriserende grønn base med lilla polypper) Montipora Undata (grønn base med røde polypper og lilla vekstkant) Pavona (grønn) Pocillopora Damicornis (rosa med grønne polypper) Seriotopora Caliendrum (grønne polypper) LPS: Blastomussa Wellsi (grønn/lilla) Caulastrea Curvata (trompetkorall grønn/gul) Caulastrea Furcata (candy cane grønn) Catalaphyllia Jardinei (elgance coral) Cyphastrea Decadium (rød/rosa) Euphyllia Paraanchora Favites sp. (grønn) Fungia Repanda (rosa/lilla) Oxyopora sp. (rosaish) Trachyphyllia Geoffroyi (rød) Tubastrea sp. Mykt: Discosoma Malaccensis(grønne skiver) Discosoma sp. (rød skive) Discosoma sp. (brun/blå skive) Pachyclavularia Violacea (grønne stjernepolypper) Rhodactis Inchoata (lys grønn skive) Rhodactis Rhodostoma (hairy mushroom grønn base med rosa tupper) Sarcopython sp. (hvit) Zoanthus sp. (grønne knapper) Zoanthus sp. (grønne knapper) Zoanthus sp. (brune knapper) Zoanthus sp. (røde knapper) Zoanthus sp. (gule knapper) Zoanthus sp. (oransje knapper) Zoanthus sp. (oransje/turkise knapper) Zoanthus sp. "japan" (røde/grønne knapper) Xenia (rosa) Anemoner: Phymanthus sp (sand anemone) Nyttedyr: Musling Pussereke Snegler 200+ (turbo, trochus + div.) 1 Eremitt brown legged Sist endret av selje; 31st May 2011 kl 12:14. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Legger ved noen bilder av innbyggerene under.
Av koraller har det blitt mye Montipora fordi jeg var så uheldig å finne AEFW på noen av acroporaene mine. Neste helg har jeg kjørt systemet i 6 uker uten Acropora, og jeg gleder meg til jeg kan sette inn noen av pinnene igjen Pygoplites Diacanthus. Auromarginatus hannen. Montipora Mollis "Superman". Montipora Danae "Pokerstar". Denne har fått litt oransje polypper på kantene, så jeg lurer på om den blir en "Rainbow" etterhvert. Montipora Setosa og Montipora Australiensis "Hulken". |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Kjekk størrelse på akvariet ditt ja,og fin innramming rundt.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Takk
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Ja virkelig ett pent oppsett med mye karameller oppi...
Overrasket over ryddigheten i tråden din |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hehe, takk. Jeg liker at det står en oppdatert artsliste i første post
Flere bilder: Gule og oransje knapper. Disse sprer seg ekstremt sakte! Utrolig irriterende, for de er så fine. Denne Montiporaen trodde jeg først var en Confusa. Men jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva det kan være. Dette tror jeg blir en fin Digitata. "Japan" Zoas. Montipora Danae. Denne var nesten helt brun når jeg kjøpte den. Kunne skimte litt grønt i den og jeg håpet den skulle farge ut slik den blir nå. Fin lilla farge i vekstkantene også Tubastrea som blir matet med mysis/artemia. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Noen fiskebilder også.
Pseudanthias Squamipinnis dame. Pseudanthias Huchtii dame. Centropyge Loriculus. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
meget flott
tipper det er en confusa. hadde en slik før.. den begynte å greine seg etterhvert. mener jeg kom fram til confusa den gang. kjipt med flatormene, men det nærmer seg vel pinnetid montiene gjør seg best på nærbilder og forsvinner liksom litt på FTS. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Junior Member
|
Takk
Karantenen er over på lørdag, men flere av Acroene i karentenen begynner å vise tegn til stn. Så jeg lurer på om jeg skal sette de inn i kveld. Er ikke lett å holde stabile vannverdier og temperatur i en 56 liter med 150w HQI armatur over ![]() De som sliter er forresten en Kimbeensis og det jeg trodde var en Efflorescens, men som muligens er en Solitariensis i følge de på RC. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Oddski sitt 600 liter + overgang til 960 liter fra side 10. | oddski | Akvarie 600L eller større | 113 | 25th April 2011 21:42 |
| HH`s 75 liter | Hans | Nano akvarie, opptil 130 L | 23 | 2nd May 2007 21:02 |
| 540 liter | Niccen | Ny til Hobbyen | 21 | 7th April 2006 21:53 |
| 750 liter | Endre | Kjøpes | 5 | 27th June 2005 18:31 |
| 20 000 liter | Reptilus | D.I.Y Gjør det selv | 6 | 25th May 2005 06:17 |