Sitat:
Opprinnelig postet av Mack
Montipora'en kan etter min mening være litt av en luring. Hadde en avlegger av M. capricornis som jeg nesten hadde gitt opp da den aldri vokste. Den var for så vidt fin nok, men liten og tufs. Helt til den plutselig (og av uforklarlige årsaker) kom på andre tanker. På et knapt år har den eksplodert i vekst slik at den nå nesten(!) er en plage fordi den lager så stor skygge på sanden, er i ferd med å vokse inn i frontglasset, og berører andre koraller
|
Hm. Snedige greier. Hadde samme problem med en sarcophyton i det forrige karet mitt. Irriterende at man ikke skjønner årsaken bak problemet når alle parametre og andre forhold ser ut til å være i orden. Legger ved noen flere bilder. Montiporaen på bilde nr 2 ser ut som er den montien som greier seg best. Litt usikker på om det jeg ser av polypper der er en bedring eller en standby... Crocean på bilde nr 4 har stura og nekta å åpne seg siden jeg røska den opp av grusen. Den hadde bare stått der i en dag, men hadde allerede rukket å feste mantelen sin til bunnglasset littegrann. Var nervøs for å la den stå der på grun av små hvite/blanke... "armer" som viftet opp i gruslaget rundt den og følte seg fram i området rundt og på den (nest siste bilde). Noen som vet hva dette kan være og om de kan være skadelige?